#kakijalan Instagram Photos & Videos

kakijalan - 91.6k posts

Hashtag Popularity

1.2
average comments
74.1
average likes

Latest #kakijalan Posts

  • ;mat petang. #kakijalan#😎
  • ;mat petang. #kakijalan#😎

  •  10  0  15 November, 2019
  • Plan your next vacation now ♥ Price including return flight tickets from Kuching, Sarawak

#kakijalan
#travelbuddies
  • Plan your next vacation now ♥ Price including return flight tickets from Kuching, Sarawak

    #kakijalan
    #travelbuddies

  •  3  0  15 November, 2019
  • Masak lemak cara hapizah 😂

Ni kalut oke. Plan last minute. Abah nak katanya. First time in my life I cooked masak lemak ketam. Kalau shell out tu, takat rebus ketam je wahaha. Okelah, kalau mak tengok mesti mak cakap “kenapa tak buang hujung kaki kaki dia, potong dua, buang tajam-tajam tu”⚡️⚡️⚡️Haha. Kita nak cepat kalau tak lepas solat jumaat tak siap lagihh
  • Masak lemak cara hapizah 😂

    Ni kalut oke. Plan last minute. Abah nak katanya. First time in my life I cooked masak lemak ketam. Kalau shell out tu, takat rebus ketam je wahaha. Okelah, kalau mak tengok mesti mak cakap “kenapa tak buang hujung kaki kaki dia, potong dua, buang tajam-tajam tu”⚡️⚡️⚡️Haha. Kita nak cepat kalau tak lepas solat jumaat tak siap lagihh

  •  2  1  15 November, 2019

Top #kakijalan Posts

  • Kepada ibu2 yang tak sempat nak buat sarapan untuk anak ke sekolah..boleh cuba buat apam goreng nie..
.
Bahan2 yang digunakan pun tak banyak dan cara buat pun senang..
.
Tak amik banyak masa.. cuba tau.. ikut resepi yang amik share dibawah 👇👇👇
.
APAM GORENG LEMBUT SEDAP!!!!!
Bahan2:
- 1kg tepung -gula (ikut manis mana)
-mauripan 1 paket -air (tgk kepekatan bancuhan apam)
.
Caranya:
-bancuh ke semua bahan mcm kita buat apam tu biarkn kembang
-kemudian dh kembang panaskn minyak sedikit dalam kuali dan letak kn bancuhan yg kita buat td dlm 3 senduk gulai tu (sbb tu apam gebu)..buat mcm masak lempeng kelapa tu...biarkn die garing baru terbalik kn..pastikan tutup ye kuali tu
-pastikan api yg paling slow kita guna .kalau api besar nti hangus tak sedap...hihi
-dh garing atas n bawah boleh angkat n hidangkn..
-biasa kalau banyak lebih bahan tu saya buat apam kukus..sbb cara buat apam lempeng n apam kukus sama je..bezanye masak dalam kuali.
.
Selamat mencuba
.
Kredit: Norafizah Jani

Follow ig @bawangchannel rapat² ok 😘

#resepisedap #resepi #rasa #menu #instaartist #insta #instagram #dessert #breakfast #teabreak #lunch #dinner #supper #sedap #intermittentfasting #makeupartist #blousemurah #tudung #love #ceritamakan #petua #cantik #kurus #kakijalan #cutie #holiday #positivequotes #vibes #tudung
  • Kepada ibu2 yang tak sempat nak buat sarapan untuk anak ke sekolah..boleh cuba buat apam goreng nie..
    .
    Bahan2 yang digunakan pun tak banyak dan cara buat pun senang..
    .
    Tak amik banyak masa.. cuba tau.. ikut resepi yang amik share dibawah 👇👇👇
    .
    APAM GORENG LEMBUT SEDAP!!!!!
    Bahan2:
    - 1kg tepung -gula (ikut manis mana)
    -mauripan 1 paket -air (tgk kepekatan bancuhan apam)
    .
    Caranya:
    -bancuh ke semua bahan mcm kita buat apam tu biarkn kembang
    -kemudian dh kembang panaskn minyak sedikit dalam kuali dan letak kn bancuhan yg kita buat td dlm 3 senduk gulai tu (sbb tu apam gebu)..buat mcm masak lempeng kelapa tu...biarkn die garing baru terbalik kn..pastikan tutup ye kuali tu
    -pastikan api yg paling slow kita guna .kalau api besar nti hangus tak sedap...hihi
    -dh garing atas n bawah boleh angkat n hidangkn..
    -biasa kalau banyak lebih bahan tu saya buat apam kukus..sbb cara buat apam lempeng n apam kukus sama je..bezanye masak dalam kuali.
    .
    Selamat mencuba
    .
    Kredit: Norafizah Jani

    Follow ig @bawangchannel rapat² ok 😘

    #resepisedap #resepi #rasa #menu #instaartist #insta #instagram #dessert #breakfast #teabreak #lunch #dinner #supper #sedap #intermittentfasting #makeupartist #blousemurah #tudung #love #ceritamakan #petua #cantik #kurus #kakijalan #cutie #holiday #positivequotes #vibes #tudung

  •  677  13  14 November, 2019