#KomikIslamik Instagram Photos & Videos

KomikIslamik - 702 posts

Hashtag Popularity

3.9
average comments
125.6
average likes

Latest #KomikIslamik Posts

  • .
KOMIK Misi Budak Tahfiz & Misi Budak Tahfiz #2
.
Harga kombo = RM18
Pos Laju = RM7 (SM) | RM10 (SS)
.
Harga sebuah buku = RM9.90 | RM10
.
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
.
Misi Budak Tahfiz
Wajdi tidak pandai baca al-Quran. Kenal huruf pun tidak. Tetapi kerana ibu bapanya, dia berani memasang satu MISI besar, iaitu menghafal al-Quran! Komik ini memaparkan pengalaman luar biasa Wajdi menempuh kem tahfiz selama 40 hari!
.
Misi Budak Tahfiz #2 : Dua Dilema
Perjalanan hidup tidak pernah mudah. Cabaran akan sentiasa ada, dan keazaman akan selalu diuji. Langkah memulakan sesuatu, dengan langkah meneruskannya, cabarannya tidak pernah sama. Wajdi masuk ke sekolah tahfiz! Namun, cabaran yang dihadapinya untuk terus menghafal al-Quran datang bertalu-talu. Adakah dia mampu meneruskan hasratnya untuk menjadi seorang hafiz al-Quran?
.
#komikmisi #komik2019 #misibudaktahfiz2 #misibudaktahfiz #komikm #timmisi #komikislamik #komikislam
#hanza #imanimex #nazrysalam #afiqsalam
  • .
    KOMIK Misi Budak Tahfiz & Misi Budak Tahfiz #2
    .
    Harga kombo = RM18
    Pos Laju = RM7 (SM) | RM10 (SS)
    .
    Harga sebuah buku = RM9.90 | RM10
    .
    ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
    .
    Misi Budak Tahfiz
    Wajdi tidak pandai baca al-Quran. Kenal huruf pun tidak. Tetapi kerana ibu bapanya, dia berani memasang satu MISI besar, iaitu menghafal al-Quran! Komik ini memaparkan pengalaman luar biasa Wajdi menempuh kem tahfiz selama 40 hari!
    .
    Misi Budak Tahfiz #2 : Dua Dilema
    Perjalanan hidup tidak pernah mudah. Cabaran akan sentiasa ada, dan keazaman akan selalu diuji. Langkah memulakan sesuatu, dengan langkah meneruskannya, cabarannya tidak pernah sama. Wajdi masuk ke sekolah tahfiz! Namun, cabaran yang dihadapinya untuk terus menghafal al-Quran datang bertalu-talu. Adakah dia mampu meneruskan hasratnya untuk menjadi seorang hafiz al-Quran?
    .
    #komikmisi #komik2019 #misibudaktahfiz2 #misibudaktahfiz #komikm #timmisi #komikislamik #komikislam
    #hanza #imanimex #nazrysalam #afiqsalam

  •  4  0  2 November, 2019
  • Anak tau baca doa makan ja?
.
Baca doa tidur, boleh? Doa masuk tandas, keluar tandas, ok dah. Dah pass dah tu.
.
Doa naik kenderaan? Doa sebelum belajar?
.
Banyak lagi doa yang boleh kita dan anak anak amalan dalam kehidupan seharian kita ni.
.
InsyaAllah, buku komik ni mungkin dapat membantu anda. Anak anak akan tertarik dan mudah faham serta ingat kalau baca buku komik doa doa ni.
.
Maybe, parents kat luar sana boleh dapatkan sebuah untuk anak anak baca sekaligus dengan mudah boleh hafal doa doa dalam buku ni.
.
Tujuh ringgit saja tau. Tapi upah abang posmen kena bagi jugak. Kalau berminat boleh check dekat ruangan bio untuk order ya.

#rakbukumamatwin #rumahsuri #teamrumahsuri #komiksolat #belajarsolat #doaharian #komikdoaharian #belajardoaharian #komikislamik #komikanak #solat #doa
  • Anak tau baca doa makan ja?
    .
    Baca doa tidur, boleh? Doa masuk tandas, keluar tandas, ok dah. Dah pass dah tu.
    .
    Doa naik kenderaan? Doa sebelum belajar?
    .
    Banyak lagi doa yang boleh kita dan anak anak amalan dalam kehidupan seharian kita ni.
    .
    InsyaAllah, buku komik ni mungkin dapat membantu anda. Anak anak akan tertarik dan mudah faham serta ingat kalau baca buku komik doa doa ni.
    .
    Maybe, parents kat luar sana boleh dapatkan sebuah untuk anak anak baca sekaligus dengan mudah boleh hafal doa doa dalam buku ni.
    .
    Tujuh ringgit saja tau. Tapi upah abang posmen kena bagi jugak. Kalau berminat boleh check dekat ruangan bio untuk order ya.

    #rakbukumamatwin #rumahsuri #teamrumahsuri #komiksolat #belajarsolat #doaharian #komikdoaharian #belajardoaharian #komikislamik #komikanak #solat #doa

  •  4  0  29 October, 2019
  • Bismillah..⁣
⁣
🏇 Komik 10 Sahabat Dijamin Masuk Surga 👼⁣
⁣
Penulis	:	Izzah Annisa & Fajar Istiqlal⁣
Cover	:	Soft Cover⁣
Isi :	143 hlm⁣
Ukuran	:	20 x 25⁣
Berat	:	400 gr⁣
Harga	:	Rp 90.000⁣
⁣
Dimasa perkembangannya, Islam mendapat ujian yang sangat berat. Bermacam-macam gangguan bahkan siksaan kerap dialami kaum muslimin. Apakah mereka menyerah ? Tidak. Dengan keteguhan iman dan tekad yang kuat, mereka bersama Rasulullah SAW tak lelah berjuang menegakkan panji-panji Islam di muka bumi. Di antara mereka ada sepuluh sahabat Rasulullah SAW yang dijanjikan surga oleh Allah SWT. Siapa sajakah mereka itu? Apa saja yang telah mereka lakukan sehingga mereka mendapatkan jaminan surga ?⁣
⁣
Komik ini bercerita tentang kisah hebat para pejuang Islam sekaligus tokoh penting di masa-masa awal perkembangannya. Kesepuluh sahabat Rasulullah SAW yang istimewa ini adalah sosok-sosok yang sholeh, kuat, tangguh dan tentunya juga sangat cerdas. Mereka gigih berjuang dan rela berkorban baik harta maupun jiwa demi tegaknya panji-panji Islam. Teladan utama ada pada sosok-sosok yang diceritakan dalam komik ini.⁣
⁣
Dengan kisah yang santai dan diberi humor ala komik, kamu pasti tidak akan berhenti membaca buku ini sampai habis. Sejarah Isalam menjadi sangat mudah dipahami, bahkan menyenangkan dibaca!.⁣
⁣
More info & order silahkan 👇⁣
WA 085882487747⁣
⁣
#komik10sahabatdijaminmasuksurga #komikislamik #komikusindo #komika #sahabatrasullullah #sahabatnabisaw #jaminan #surga #izzahannisa #fajaristiqlal #komikmuslim #bookstore #tokobukuonlinejkt #tokobukuonlinedepok #jualkomikbaru
  • Bismillah..⁣

    🏇 Komik 10 Sahabat Dijamin Masuk Surga 👼⁣

    Penulis : Izzah Annisa & Fajar Istiqlal⁣
    Cover : Soft Cover⁣
    Isi : 143 hlm⁣
    Ukuran : 20 x 25⁣
    Berat : 400 gr⁣
    Harga : Rp 90.000⁣

    Dimasa perkembangannya, Islam mendapat ujian yang sangat berat. Bermacam-macam gangguan bahkan siksaan kerap dialami kaum muslimin. Apakah mereka menyerah ? Tidak. Dengan keteguhan iman dan tekad yang kuat, mereka bersama Rasulullah SAW tak lelah berjuang menegakkan panji-panji Islam di muka bumi. Di antara mereka ada sepuluh sahabat Rasulullah SAW yang dijanjikan surga oleh Allah SWT. Siapa sajakah mereka itu? Apa saja yang telah mereka lakukan sehingga mereka mendapatkan jaminan surga ?⁣

    Komik ini bercerita tentang kisah hebat para pejuang Islam sekaligus tokoh penting di masa-masa awal perkembangannya. Kesepuluh sahabat Rasulullah SAW yang istimewa ini adalah sosok-sosok yang sholeh, kuat, tangguh dan tentunya juga sangat cerdas. Mereka gigih berjuang dan rela berkorban baik harta maupun jiwa demi tegaknya panji-panji Islam. Teladan utama ada pada sosok-sosok yang diceritakan dalam komik ini.⁣

    Dengan kisah yang santai dan diberi humor ala komik, kamu pasti tidak akan berhenti membaca buku ini sampai habis. Sejarah Isalam menjadi sangat mudah dipahami, bahkan menyenangkan dibaca!.⁣

    More info & order silahkan 👇⁣
    WA 085882487747⁣

    #komik10sahabatdijaminmasuksurga #komikislamik #komikusindo #komika #sahabatrasullullah #sahabatnabisaw #jaminan #surga #izzahannisa #fajaristiqlal #komikmuslim #bookstore #tokobukuonlinejkt #tokobukuonlinedepok #jualkomikbaru

  •  29  0  16 October, 2019
  • "Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu dan anak-anak perempuanmu serta perempuan-perempuan yang beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (semasa mereka keluar); cara yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan yang baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu. Dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani." (Al-Ahzab:59)

#komikdakwah #muslimah #aurat #komikislamik #lukisandakwah
  • "Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu dan anak-anak perempuanmu serta perempuan-perempuan yang beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (semasa mereka keluar); cara yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan yang baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu. Dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani." (Al-Ahzab:59)

    #komikdakwah #muslimah #aurat #komikislamik #lukisandakwah

  •  48  0  22 September, 2019
  • Seri Komik : Muhammad Al-Fatih vs Vlad Dracula 🦇
.
Penerbit : Salsabila
Soft Cover
.
📜 Bertemu dalam satu perguruan milik Turki Utsmani di masa kecil, Muhammad Al-Fatih dan Vald Dracula kembali ke panggung dunia. Masing-masing mewakili kubu yang berlawanan. Setelah tumbuh dewasa dengan obsesi & kemapuannya sendiri-sendiri, akhirnya Muhammad Al-Fatih harus mengangkat pedang melawan teman lama sekaligus kakak dari sahabat terdekatnya sendiri. ⚔
.
📜 Inilah pertarungan antara cahaya dan kegelapan. ☯
.
📜 Tidak ada yang tahu, bahwa pertemuan itu akan menjadi kisah yang panjang. Saat Mehmet giat belajar & beribadah demi meraih cita-citanya menaklukkan Konstantinopel, Radu masuk Islam, & menyerahkan dirinya berjuang di jalan Allah bersama Mehmet. Sementara Dracula, lebih memilih berkhianat & menempuh jalan yang kelam. 🌋
.
📜 Bagaimana kelanjutan keseruan kisah mereka ?! Yuk, segera baca semua serinya !! 📚
.
1. Al-Fatih vs Vlad Dracula #1 (Kegelapan)
Berat : 200 Gram
.
2. Komik Al-Fatih vs Vlad Dracula #2 Harapan 
Berat : 250 Gram
.
3. Komik Al-Fatih Vs Vlad Dracula #3 Cahaya 
Berat : 400 Gram
.
Salam,
@p3.fitriyanti 
Wa:  082288668816 atau klik link http://bit.ly/FitriAdmin 
katalog: https://www.instagram.com/toko_fitriyanti/ 
#komikanakmuslim 
#komikanakislam
#komikislamianak
#komikislamik
#jakartaolshop
  • Seri Komik : Muhammad Al-Fatih vs Vlad Dracula 🦇
    .
    Penerbit : Salsabila
    Soft Cover
    .
    📜 Bertemu dalam satu perguruan milik Turki Utsmani di masa kecil, Muhammad Al-Fatih dan Vald Dracula kembali ke panggung dunia. Masing-masing mewakili kubu yang berlawanan. Setelah tumbuh dewasa dengan obsesi & kemapuannya sendiri-sendiri, akhirnya Muhammad Al-Fatih harus mengangkat pedang melawan teman lama sekaligus kakak dari sahabat terdekatnya sendiri. ⚔
    .
    📜 Inilah pertarungan antara cahaya dan kegelapan. ☯
    .
    📜 Tidak ada yang tahu, bahwa pertemuan itu akan menjadi kisah yang panjang. Saat Mehmet giat belajar & beribadah demi meraih cita-citanya menaklukkan Konstantinopel, Radu masuk Islam, & menyerahkan dirinya berjuang di jalan Allah bersama Mehmet. Sementara Dracula, lebih memilih berkhianat & menempuh jalan yang kelam. 🌋
    .
    📜 Bagaimana kelanjutan keseruan kisah mereka ?! Yuk, segera baca semua serinya !! 📚
    .
    1. Al-Fatih vs Vlad Dracula #1 (Kegelapan)
    Berat : 200 Gram
    .
    2. Komik Al-Fatih vs Vlad Dracula #2 Harapan
    Berat : 250 Gram
    .
    3. Komik Al-Fatih Vs Vlad Dracula #3 Cahaya
    Berat : 400 Gram
    .
    Salam,
    @p3.fitriyanti
    Wa: 082288668816 atau klik link http://bit.ly/FitriAdmin
    katalog: https://www.instagram.com/toko_fitriyanti/
    #komikanakmuslim
    #komikanakislam
    #komikislamianak
    #komikislamik
    #jakartaolshop

  •  5  0  15 September, 2019
  • KOMIK ARAB
=====================
*Comic Compilation of Simple Arabic Conversation*

Penulis : 
1. Ahmad Zaki Amiruddin
2. Amanee Abdul Hai 🔍Menghimpunkan 51 perbualan ringkas dalam situasi berbeza.
🔍Sangat sesuai untuk belajar serta mengajar asas komunikasi Arab.
🔍Bil muka surat : 103 m/s 
Sesuai juga untuk ajar/perdengarkan kepada anak-anak kecil.

RM19 sahaja! 😊

#komikbahasaarab #komikislamik #komikkanakkanak
#belajarbahasaarab
  • KOMIK ARAB
    =====================
    *Comic Compilation of Simple Arabic Conversation*

    Penulis :
    1. Ahmad Zaki Amiruddin
    2. Amanee Abdul Hai 🔍Menghimpunkan 51 perbualan ringkas dalam situasi berbeza.
    🔍Sangat sesuai untuk belajar serta mengajar asas komunikasi Arab.
    🔍Bil muka surat : 103 m/s
    Sesuai juga untuk ajar/perdengarkan kepada anak-anak kecil.

    RM19 sahaja! 😊

    #komikbahasaarab #komikislamik #komikkanakkanak
    #belajarbahasaarab

  •  7  0  13 September, 2019
  • (BACA DARI KANAN)
Jeng jeng!! Short comic from me 😁
Sorry la Tak cantik. Beginner 😭
#art #islamicomic #komikislamik
  • (BACA DARI KANAN)
    Jeng jeng!! Short comic from me 😁
    Sorry la Tak cantik. Beginner 😭
    #art #islamicomic #komikislamik

  •  42  0  6 September, 2019
  • “Wahai orang-orang yang beriman janganlah kamu menjadikan pemimpinmu orang yang membuat agamu jadi bahan ejekan dan permainan. (Iaitu) diantara orang yang telah diberi kitab sebelummu; dan orang kafir (musyrik) sebagai pelindungmu”. (QS, AL-MA’IDAH: 57)

#islamicheroes 
#komikislamik 
Credit foto: @alfatihsatria @sayfghazi @islamicheroes.official
  • “Wahai orang-orang yang beriman janganlah kamu menjadikan pemimpinmu orang yang membuat agamu jadi bahan ejekan dan permainan. (Iaitu) diantara orang yang telah diberi kitab sebelummu; dan orang kafir (musyrik) sebagai pelindungmu”. (QS, AL-MA’IDAH: 57)

    #islamicheroes
    #komikislamik
    Credit foto: @alfatihsatria @sayfghazi @islamicheroes.official

  •  37  0  30 August, 2019
  • Sudah tiba masanya aku beraksi, peperangan melawan kegelapan baru sahaja bermula -Vlad Drakula-
.
SESUNGGUHNYA MEREKA (ORANG-ORANG  KAFIR ITU) MERENCANAKAN TIPU DAYA YANG JAHAT DENGAN SEBENAR-BENARNYA, DAN AKU PUN MERENCANAKAN TIPU DAYA PULA, DENGAN SEBENAR-BENARNYA.” QS. ATH-THARIQ : 15-16

#theislamicheroes 
#komikislamik

Credit foto: @alfatihsatria @sayfghazi @islamicheroes.official
  • Sudah tiba masanya aku beraksi, peperangan melawan kegelapan baru sahaja bermula -Vlad Drakula-
    .
    SESUNGGUHNYA MEREKA (ORANG-ORANG KAFIR ITU) MERENCANAKAN TIPU DAYA YANG JAHAT DENGAN SEBENAR-BENARNYA, DAN AKU PUN MERENCANAKAN TIPU DAYA PULA, DENGAN SEBENAR-BENARNYA.” QS. ATH-THARIQ : 15-16

    #theislamicheroes
    #komikislamik

    Credit foto: @alfatihsatria @sayfghazi @islamicheroes.official

  •  75  0  28 August, 2019
  • SAKURA NO SUKI 2
.
ISBN: 978-983-097-839-0
Kod: BP0046
Penulis: Paeh Design & Mf Zakaria
Tebal: 120 ms
.
Harga: RM10.00/RM12.00
.
SINOPSIS
.
Nuri Wardah dikejutkan dengan pengakuan cinta Sakuragi. Bagi Nuri Wardah, Sakuragi terlebih dahulu perlu mengenali akan kesucian agama Islam serta kepentingan sumber-sumber yang hak dalam mencari ilmu.
.
Sakuragi, walaupun masih dalam ragu, mengorak langkah mencari ilmu mengenai Islam hingga menemukannya dengan imam Masjid Otsuka, Yusuf Asahi bin Abdullah yang bersetuju untuk mengajar Sakuragi berkenaan agama Islam.
.
Bagaikan cawan yang kosong, dapatkah Sakuragi menerima dengan mudah segala ilmu yang dicurahkan oleh Yusuf Asahi? Bagaimana pula dengan kehidupan Nuri Wardah setelah kembali ke Malaysia apabila terpaksa berhadapan dengan dilema yang tidak berkesudahan?
.
#sakuranosuki2
#galeriilmu
#bookunia
#kedaibukuonline
#komikremaja
#komikislamik
#belibukuonline
#komikkanakkanak
  • SAKURA NO SUKI 2
    .
    ISBN: 978-983-097-839-0
    Kod: BP0046
    Penulis: Paeh Design & Mf Zakaria
    Tebal: 120 ms
    .
    Harga: RM10.00/RM12.00
    .
    SINOPSIS
    .
    Nuri Wardah dikejutkan dengan pengakuan cinta Sakuragi. Bagi Nuri Wardah, Sakuragi terlebih dahulu perlu mengenali akan kesucian agama Islam serta kepentingan sumber-sumber yang hak dalam mencari ilmu.
    .
    Sakuragi, walaupun masih dalam ragu, mengorak langkah mencari ilmu mengenai Islam hingga menemukannya dengan imam Masjid Otsuka, Yusuf Asahi bin Abdullah yang bersetuju untuk mengajar Sakuragi berkenaan agama Islam.
    .
    Bagaikan cawan yang kosong, dapatkah Sakuragi menerima dengan mudah segala ilmu yang dicurahkan oleh Yusuf Asahi? Bagaimana pula dengan kehidupan Nuri Wardah setelah kembali ke Malaysia apabila terpaksa berhadapan dengan dilema yang tidak berkesudahan?
    .
    #sakuranosuki2
    #galeriilmu
    #bookunia
    #kedaibukuonline
    #komikremaja
    #komikislamik
    #belibukuonline
    #komikkanakkanak

  •  2  0  26 August, 2019
  • #ustazavengers
.
Komik ini mengumpulkan beberapa kisah benar, sentap serta menyentuh hati berkaitan dengan dunia remaja hari ini. .
Ia berdasarkan kepada pengalaman dua orang trainer muda daripada PROTAZZ LEGACY Training & Consultancy (PLTC) yang bergerak aktif dalam menyebarkan motivasi kecemerlangan dan kerohanian khususnya untuk para remaja di seluruh negara.
.
.
HARGA RM10
POS RM8(SM) RM13(SS)
.
WHATSAPP 0193950545
.
.
#sukanovel
#komikislamik
#komikremaja
#bukubestseller
#pasarnovel
#onlinebookstore
  • #ustazavengers
    .
    Komik ini mengumpulkan beberapa kisah benar, sentap serta menyentuh hati berkaitan dengan dunia remaja hari ini. .
    Ia berdasarkan kepada pengalaman dua orang trainer muda daripada PROTAZZ LEGACY Training & Consultancy (PLTC) yang bergerak aktif dalam menyebarkan motivasi kecemerlangan dan kerohanian khususnya untuk para remaja di seluruh negara.
    .
    .
    HARGA RM10
    POS RM8(SM) RM13(SS)
    .
    WHATSAPP 0193950545
    .
    .
    #sukanovel
    #komikislamik
    #komikremaja
    #bukubestseller
    #pasarnovel
    #onlinebookstore

  •  14  0  24 August, 2019
  • Sifat pemaaf, sifat yang terpuji
Elakkan dendam jangan mengeji

Dan (jika kamu hendak membalas maka) balasan sesuatu kejahatan ialah kejahatan yang bersamaan dengannya; dalam pada itu sesiapa yang memaafkan (kejahatan orang) dan berbuat baik (kepadanya), maka pahalanya tetap dijamin oleh Allah (dengan diberi balasan yang sebaik-baiknya). Sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang berlaku zalim. (Asy-Syuura:40)

#komikdakwah #muslimah #aurat #komikislamik #lukisandakwah
  • Sifat pemaaf, sifat yang terpuji
    Elakkan dendam jangan mengeji

    Dan (jika kamu hendak membalas maka) balasan sesuatu kejahatan ialah kejahatan yang bersamaan dengannya; dalam pada itu sesiapa yang memaafkan (kejahatan orang) dan berbuat baik (kepadanya), maka pahalanya tetap dijamin oleh Allah (dengan diberi balasan yang sebaik-baiknya). Sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang berlaku zalim. (Asy-Syuura:40)

    #komikdakwah #muslimah #aurat #komikislamik #lukisandakwah

  •  21  0  19 August, 2019
  • RAMAI IBU MENGATAKAN ANAK MEREKA MENJADI LEBIH BAIK SELEPAS BACA KOMIK NI

Komik ini bukan sahaja  mengelakkan anak anda ketagih dengan gadjet tetapi juga boleh mengubah perangai anak anda ke arah lebih baik. 
Komik ini mengisahkan kisah adik-beradik  alif dan alia penuh keletah,  dalam masa yang sama cuba mengamalkan sunnah rasulullah dalam seharian. 
Setiap sunnah yang diamalkan oleh alif dan alia disertakan dengan hadis asal. 
Jom belikan komik sunnah nabi dan teladan rasul ini. 
In shaa Allah rasulullah saw akan sentiasa berada didalam hati anak soleh solehah anda.

Hanya rm 23 satu komik tidak termasuk pos. 
whatsapp  01128628079 untuk beli 😊

#teamrumahsuri #sayajualbuku #sayajualbukuonline  #komik
#bukuislamik #komikislamik #muslimchildren #bukukanakkanak
  • RAMAI IBU MENGATAKAN ANAK MEREKA MENJADI LEBIH BAIK SELEPAS BACA KOMIK NI

    Komik ini bukan sahaja mengelakkan anak anda ketagih dengan gadjet tetapi juga boleh mengubah perangai anak anda ke arah lebih baik.
    Komik ini mengisahkan kisah adik-beradik alif dan alia penuh keletah, dalam masa yang sama cuba mengamalkan sunnah rasulullah dalam seharian.
    Setiap sunnah yang diamalkan oleh alif dan alia disertakan dengan hadis asal.
    Jom belikan komik sunnah nabi dan teladan rasul ini.
    In shaa Allah rasulullah saw akan sentiasa berada didalam hati anak soleh solehah anda.

    Hanya rm 23 satu komik tidak termasuk pos.
    whatsapp 01128628079 untuk beli 😊

    #teamrumahsuri #sayajualbuku #sayajualbukuonline #komik
    #bukuislamik #komikislamik #muslimchildren #bukukanakkanak

  •  7  0  14 August, 2019
  • [[Sambungan - PART 4]]
.
.
Maka, pertempuran diteruskan seperti biasa dan berlaku di pelbagai tempat. Ada di antara mereka (tentera Muslimin), perang menentang musuh bermati-matian, ada juga yang gentar, kemudian mengambil keputusan berundur dan meninggalkan medan tempur. Pertempuran yang berlaku amat sengit sehingga mengakibatkan pembawa bendera tentera Muslimin (Mus’ab bin Umair) jatuh.
.
.
Pada ketika itu, Nabi SAW dan sahabat baginda berada di hujung barisan pasukan tentera Muslimin kemudian Baginda berteriak memberi arahan kepada tentera untuk segera berkumpul kembali. Ini adalah untuk mengelakkan daripada pasukan tentera Muslimin lemah kerana terus- terusan diserang oleh pihak lawan. Perang terus berlaku sehinggalah tentera kafir Quraisy mengundurkan diri.
.
.
Begitulah perang Uhud berakhir dengan kekalahan tentera Muslimin dengan kafir Quraisy. Nyawa-nyawa pejuang Islam yang terkorban bukanlah sia-sia namun mendapat tempat yang mulia disisi Allah SWT sebagaimana firman-Nya di dalam al-Quran di dalam Surah Ali Imran 3:169
.
.
وَلَا تَحۡسَبَنَّ ٱلَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ ٱللَّهِ أَمۡوَٰتَۢاۚ بَلۡ أَحۡيَآءٌ عِندَ رَبِّهِمۡ يُرۡزَقُونَ
.
Maksudnya: Dan jangan sekali-kali engkau menyangka orang-orang yang terbunuh (yang gugur Syahid) pada jalan Allah itu mati, (mereka tidak mati) bahkan mereka adalah hidup (secara istimewa) di sisi Tuhan mereka dengan mendapat rezeki.
.
.
Rujukan:
https://www.youtube.com/watch?v=HmW4YXZAyI0
https://muftiwp.gov.my/en/artikel/bayan-linnas/2481-bayan-linnas-siri-ke-137-iktibar-uhud-kepentingan-patuh-kepada-pemimpin
.
.
#peranguhudhistory 
#theislamicheroes 
#komikislam 
#komikislamik
  • [[Sambungan - PART 4]]
    .
    .
    Maka, pertempuran diteruskan seperti biasa dan berlaku di pelbagai tempat. Ada di antara mereka (tentera Muslimin), perang menentang musuh bermati-matian, ada juga yang gentar, kemudian mengambil keputusan berundur dan meninggalkan medan tempur. Pertempuran yang berlaku amat sengit sehingga mengakibatkan pembawa bendera tentera Muslimin (Mus’ab bin Umair) jatuh.
    .
    .
    Pada ketika itu, Nabi SAW dan sahabat baginda berada di hujung barisan pasukan tentera Muslimin kemudian Baginda berteriak memberi arahan kepada tentera untuk segera berkumpul kembali. Ini adalah untuk mengelakkan daripada pasukan tentera Muslimin lemah kerana terus- terusan diserang oleh pihak lawan. Perang terus berlaku sehinggalah tentera kafir Quraisy mengundurkan diri.
    .
    .
    Begitulah perang Uhud berakhir dengan kekalahan tentera Muslimin dengan kafir Quraisy. Nyawa-nyawa pejuang Islam yang terkorban bukanlah sia-sia namun mendapat tempat yang mulia disisi Allah SWT sebagaimana firman-Nya di dalam al-Quran di dalam Surah Ali Imran 3:169
    .
    .
    وَلَا تَحۡسَبَنَّ ٱلَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ ٱللَّهِ أَمۡوَٰتَۢاۚ بَلۡ أَحۡيَآءٌ عِندَ رَبِّهِمۡ يُرۡزَقُونَ
    .
    Maksudnya: Dan jangan sekali-kali engkau menyangka orang-orang yang terbunuh (yang gugur Syahid) pada jalan Allah itu mati, (mereka tidak mati) bahkan mereka adalah hidup (secara istimewa) di sisi Tuhan mereka dengan mendapat rezeki.
    .
    .
    Rujukan:
    https://www.youtube.com/watch?v=HmW4YXZAyI0
    https://muftiwp.gov.my/en/artikel/bayan-linnas/2481-bayan-linnas-siri-ke-137-iktibar-uhud-kepentingan-patuh-kepada-pemimpin
    .
    .
    #peranguhudhistory
    #theislamicheroes
    #komikislam
    #komikislamik

  •  41  0  7 August, 2019
  • [[Sambungan - PART 3]]
.
.
Perang Uhud bermula dengan kemaraan pihak lawan, Thalhah bin Abi Talhah telah berjaya ditewaskan oleh Ali bin Ali Talib. Peperangan diteruskan lagi dimana tentera Muslimin memberi fokus menyerang barisan pihak lawan yang memegang bendera  dan akhirnya bendera mereka berjaya dijatuhkan, ditambah pula dengan tentera berkuda kafir Quraisy menerobos masuk ke gelanggang perang untuk menyerang tetapi dihalang oleh pemanah tentera Muslimin.
.
.
Setelah  bendera pihak lawan jatuh, mereka mula mundur namun dikejar oleh tentera Muslimin. Pada ketika tentera Muslimin  sedang mengejar pihak lawan dalam masa yang sama mereka mengambil kesempatan mengumpul ghanimah (rampasan perang) yang ditinggalkan pihak lawan.
.
.
Pada ketika itu medan perang utama kelihatan kosong, sebahagian pemanah tentera Muslimin menyangka perang sudah  pun selesai, kemudian mereka turun ke bawah dan meninggalkan posisi mereka. Mereka lupa pesanan Nabi Muhammad SAW supaya tidak meninggalkan kawasan selagi belum mendapatkan  arahan daripada baginda.
.
.
Melihatkan keadaan itu, Khalid bin al-Walid mengambil peluang untuk membuat serangan balas terhadap pasukan pemanah tentera Muslimin yang semakin sedikit bilangannya. Beliau telah menarik perhatian tentera Musyrikin yang sudah mundur iaitu (Amrah al-Harithiyah) dengan mengangkat bendera sebagai tanda bangkit untuk membuat serangan balas terhadap tentera Muslimin.
.
.
Continue on the next post😻
.
.
Rujukan:
https://www.youtube.com/watch?v=HmW4YXZAyI0
https://muftiwp.gov.my/en/artikel/bayan-linnas/2481-bayan-linnas-siri-ke-137-iktibar-uhud-kepentingan-patuh-kepada-pemimpin
.
.
#peranguhudhistory 
#theislamicheroes 
#komikislam 
#komikislamik
  • [[Sambungan - PART 3]]
    .
    .
    Perang Uhud bermula dengan kemaraan pihak lawan, Thalhah bin Abi Talhah telah berjaya ditewaskan oleh Ali bin Ali Talib. Peperangan diteruskan lagi dimana tentera Muslimin memberi fokus menyerang barisan pihak lawan yang memegang bendera dan akhirnya bendera mereka berjaya dijatuhkan, ditambah pula dengan tentera berkuda kafir Quraisy menerobos masuk ke gelanggang perang untuk menyerang tetapi dihalang oleh pemanah tentera Muslimin.
    .
    .
    Setelah bendera pihak lawan jatuh, mereka mula mundur namun dikejar oleh tentera Muslimin. Pada ketika tentera Muslimin sedang mengejar pihak lawan dalam masa yang sama mereka mengambil kesempatan mengumpul ghanimah (rampasan perang) yang ditinggalkan pihak lawan.
    .
    .
    Pada ketika itu medan perang utama kelihatan kosong, sebahagian pemanah tentera Muslimin menyangka perang sudah pun selesai, kemudian mereka turun ke bawah dan meninggalkan posisi mereka. Mereka lupa pesanan Nabi Muhammad SAW supaya tidak meninggalkan kawasan selagi belum mendapatkan arahan daripada baginda.
    .
    .
    Melihatkan keadaan itu, Khalid bin al-Walid mengambil peluang untuk membuat serangan balas terhadap pasukan pemanah tentera Muslimin yang semakin sedikit bilangannya. Beliau telah menarik perhatian tentera Musyrikin yang sudah mundur iaitu (Amrah al-Harithiyah) dengan mengangkat bendera sebagai tanda bangkit untuk membuat serangan balas terhadap tentera Muslimin.
    .
    .
    Continue on the next post😻
    .
    .
    Rujukan:
    https://www.youtube.com/watch?v=HmW4YXZAyI0
    https://muftiwp.gov.my/en/artikel/bayan-linnas/2481-bayan-linnas-siri-ke-137-iktibar-uhud-kepentingan-patuh-kepada-pemimpin
    .
    .
    #peranguhudhistory
    #theislamicheroes
    #komikislam
    #komikislamik

  •  45  0  7 August, 2019

Top #KomikIslamik Posts

  • 2 Jiwa | part 1

mengisahkan tentang Miera dan Qila yang berlainan jiwa dan gaya, namun mempunyai impian yang sama; untuk menjadi model muslimah terkenal. Namun jalan mereka menuju cita-cita tidak semudah itu..
.
apakah rahsia dan hikmah di sebalik pertemuan mereka?
.
nantikan part 2 insyaAllah tahun hadapan.
.
follow me here for more updates :
instagram : fadhilah_abdrashid
fb : hono
tools of the trade : Samsung Tab A with S Pen, Medibang 
#komik2jiwa #komikdakwah #honosan #anime #manga #komikislamik #byhonosan
  • 2 Jiwa | part 1

    mengisahkan tentang Miera dan Qila yang berlainan jiwa dan gaya, namun mempunyai impian yang sama; untuk menjadi model muslimah terkenal. Namun jalan mereka menuju cita-cita tidak semudah itu..
    .
    apakah rahsia dan hikmah di sebalik pertemuan mereka?
    .
    nantikan part 2 insyaAllah tahun hadapan.
    .
    follow me here for more updates :
    instagram : fadhilah_abdrashid
    fb : hono
    tools of the trade : Samsung Tab A with S Pen, Medibang
    #komik2jiwa #komikdakwah #honosan #anime #manga #komikislamik #byhonosan

  •  2,233  95  26 December, 2017
  • Tips Ramadhan #6. .

Merokok sewaktu berpuasa hukum nya haram dan membatalkan puasa. Oleh itu, ambil lah peluang berpuasa ini untuk berhenti merokok. Jangan lah bila berbuka saja kita merokok , sbelum tarawekh kita merokok... mana pergi nya ibadah puasa kita? Sewaktu siang saja kah kita beramal soleh?. . .fikir2kanlah akan diri mu, dan orang sekitar mu. Anda merokok, semua terlibat. .

Juga disertakan komik ini untuk hari ibu. SELAMAT MENYAMBUT HARI IBU. .

Wallahualam. .

#realityoflife #mangaislam #komikislamik #dakwahaday #inkramadhan
  • Tips Ramadhan #6. .

    Merokok sewaktu berpuasa hukum nya haram dan membatalkan puasa. Oleh itu, ambil lah peluang berpuasa ini untuk berhenti merokok. Jangan lah bila berbuka saja kita merokok , sbelum tarawekh kita merokok... mana pergi nya ibadah puasa kita? Sewaktu siang saja kah kita beramal soleh?. . .fikir2kanlah akan diri mu, dan orang sekitar mu. Anda merokok, semua terlibat. .

    Juga disertakan komik ini untuk hari ibu. SELAMAT MENYAMBUT HARI IBU. .

    Wallahualam. .

    #realityoflife #mangaislam #komikislamik #dakwahaday #inkramadhan

  •  113  8  6 hours ago
  • Jangan kecam kalau aku cakap perempuan pun banyak je yang usha2 lelaki cumenye tak lah obvious macam lelaki usha perempuan.

Perempuan ni mostly dilahirkan dengan kuasa ninja. Diorang boleh buat something tanpa korang perasan pun.

Untuk mengelakkan manusia menjadi setan..salah satu cara adalah menjaga pandangan mata.

Kann.. #komikmalaysia #gengkomik #gengkomikmalaysia #comic #komikislamik #manga #drawing #digitalart
  • Jangan kecam kalau aku cakap perempuan pun banyak je yang usha2 lelaki cumenye tak lah obvious macam lelaki usha perempuan.

    Perempuan ni mostly dilahirkan dengan kuasa ninja. Diorang boleh buat something tanpa korang perasan pun.

    Untuk mengelakkan manusia menjadi setan..salah satu cara adalah menjaga pandangan mata.

    Kann.. #komikmalaysia #gengkomik #gengkomikmalaysia #comic #komikislamik #manga #drawing #digitalart

  •  1,333  4  21 March, 2017
  • Selamat menyambut bulan Ramdhan dan selamat menunaikan rukun Islam ke-4 iaitu berpuasa di bulan Ramdhan! Insyaallah saya akan ambil masa sedikit untuk lukis tips ramdhan menggunakan watak 3 beradik sebelum ni. Nantikannya!

#realityoflife #komikislamik #inkramadhan #puasaituwajib
  • Selamat menyambut bulan Ramdhan dan selamat menunaikan rukun Islam ke-4 iaitu berpuasa di bulan Ramdhan! Insyaallah saya akan ambil masa sedikit untuk lukis tips ramdhan menggunakan watak 3 beradik sebelum ni. Nantikannya!

    #realityoflife #komikislamik #inkramadhan #puasaituwajib

  •  116  7  6 May, 2019